Thursday, February 11, 2010

Angin Perubahan....

Salam, aku mulakan.. bicara apa harini? setelah semalam daripada pagi sampai tengah malam aku beruniform kerja.. macam biasa 9 pagi 5 ptg, memang lah kerja. Kebiasaaan hari Rabu aku nak biasakan tgk wayang lps kerja,sebab bagi aku A best day, dlm 5 1/2 hari bekerja aku tenangkan skit otak aku dgn hiburan yg mcm ni. Jadi la kan, 2 days pulun kerja, the Rabu, slow and hv a little fun, then pulun balik 2 days after that entertainment..It works guys, try it. so smlm aku x melayan ptg, sebaliknyer malam kul 10. Citer mende?..Citer Hong Kong, "14 Blades", Donnie Yen the expert martial arts yg jadi actor nyer.. Boleh la, cuma fight action tak sekeras nak dicomparekan dgn lakonan dia sblm ni.. sempoi gak la..3 1/2 bintang la aku kasi.. oh, aku  layan pun sbb mbr aku ni, x dpt nak balik umah dek sebab hujan lebat..bawk motor, kang Demam, bini gak bebel kan. so layan la kitaorng..(Sempat lagi dok berurut dgn kerusi urut dpn pintu masuk Cineleisure) sblm masuk wayang..huhuhu

Opps, banyak nor la citer semalamnyer.. tapi yg aku nak story is "Angin Perubahan"..mende nyer ni?..ni gambaran senario keadaan office di tingkat 18 di area HRA dan juga Corporate Comm.. A few days after this, akan berlakunyer "perubahan"..Apekah???? Aku nak rombak almost keseluruhan perjalanan HRA.Like it or not, aku bagi peluang untuk bersuara.. Cukup la kerja nak komplen, kutuk, berlipur lara selama ni.. Pijak la di Bumi nyata.. datang sini, nak cari rezeki, bukan nak benci sesama sendiri..Aku dapat hidu ada sedikit, kureng skit dlm dept aku.. Tapi, diskusi aku dgn colleague aku bersama2 dgn Bos yg bakal meninggalkan dept aku ni x lama lagi, nmpk gaya mcm mencapai persetujuan.. Aku senang je, kalo x suka dgn cara aku, yg aku pk terbaik dan akan memudahkan kerja semua org, silalah JGN IKUT! dan JGN BUAT..! nak tgg bos baru, care baru, kefahaman baru, silakan..aku bukak kan laluan..

Kat sini, bukan HERO jadi jawatan idaman aku, cuma aku rasekan, aku cuba nak sistematik kan dan Adil kan semua org.. terutama dalam Group aku sendiiri. Suka x suka, tulun bagitau, senang aku nak bagi kerja atau rehat.. ye .....Yg jadi arini, bagi aku, aku dah jangka kan..nampk gaye mcm ada yg tak suka dan selesa dgn yg berlaku arini.. Tegur tak tegur itu bukan care kite ye yg dilahirkan sebagai seorang Muslim, yang kena saling sayang menyayangi.. nmpk gaye, ada kosong 3 tmpt dlm Group aku..Tapi secara 'matematik' dah ada yg akan mengisinyer, cuma cara pengisisan itu akan berbeza.. Itu sudah aku utrakan pada bos yg bakal jadi X-Bos je la lepas ni.. Nampak gaye xde bantahan, so aku wat je la dulu..tanpa nak tunggu bos baru..tunggu punyer tunggu, sampai bila daa.. At least aku dah nmpk jln dan cara untuk aku memperkenalkan cara kerja yg baru.. Daripada awal masuk ofis baru, cara kerja dan pemikiran nmpk mcm serupe je..ish2..mase untuk tiup kan ANGIN PERUBAHAN..moh..moh..FOLLOW OUR WAY...to my New Boss, saya buat je dulu, kalo suka maintain, kalo tak, I leave this to you..kay........

Ciao....

11 comments:

ajiesam said...

bro...aku pun pandai je bercakap..praktikalitinya..orang luar yg patut menegur..tapi dlm hal ini..wa rasa lu tk boleh bersikap adil...sbb "adil" tu takkan wujud..kecuali pemilik nama adil tu sahaja..kenapa aku komen mcm nih..sbb aku faham maksud kor..kita cuba nak buat orang lain semuanya rasa happy n adil dan saksama..Yang Adil hanya Allah...yg saksama..hanya Allah..kita manusia..hanya merencana utk membuat semua orang happy..tapi cuma nak ingatkan lu bro...kita ni..rambut sama hitam..tapi hati lain-lain bro...kita takkan buleh berlaku adil..mahupun membahagiakan semua pihak...Tipu la kalau kita kata kita boleh berlaku adil...keadilan tidak wujud..itu cuma kamus manusia dan definisi adil itu beribu maksudnya....akufiqir bro..akufiqir...lupunkenafiqir...hhehe

ejai said...

hahaha..menidakkan "ADIL"..wa bercakap, wa sendiri akan panggil jumpa..mgkn itu beza antara kita dua.. Adil yg wak maksudkan bilamana org itu sendiri yg menilainyer.. kita as manusia merancang & merencana sesuatu itu agar boleh berlaku adil..Bukan wa yg akan menghakimi, sebaliknyer org luar mahupun yg sedang dinilai itu sendiri. Adil dlm kamus hidup wa bilamana perlu (Ada sikap "Give & Take) itu sendiri..Ini wa lontarkan pada lu lah same,ada tak give n take itu.. ini cara terbaik dlm menghuraikan "Adil" dlm konteks kamus hidup manusia..bukan bila kerja saja kita guna pakai, tapi dlm diri kita melayari diri dan keluarga..

Ada fahamkah wahai ahlifiir.. x faham, jgn pk lelame, senang sekali wa berbicara secara 'live' kalo criter psl adil ni..sebab itulah cara yg wa akn buat..

ajiesam said...

bro ejai..mcm wa cakap tadi..kamus manusia tentang adil serta definisi nya beribu...definisi lu tentang adil adalah (give & take)...well bro..carry on..Wa tak boleh berlaku adil...sbb lu pun tau kan..wa spend lebih bnyk masa kat kerja dari kat rumah..tapi once aku kat rumah..thats my keadilan towards my family..itu definisi wa...so lu takyah la nak cakap wa tak belaku adil ke what not...am done justice to myself bro..have U?

ejai said...

"keadilan tidak wujud" ni yg lu ckp la..pity tu u kalo lu berpikiran mcm tu..the way u said, u more keen a works rather that ur self towards ur family..pikir2kan. balancelah, dont said lu spent more at work.(not so kewl)huhu..works pun ada pasang surut.(sendiri la kita manage).why i said, coz i dun want u to fanatic dgn keje..hahaha...after all, "keadilan" di rumah adalah lebih best dan afdal drpd di office..u said u've done justice to u.its ok, u hv ur own thoughts on that..tp u ask me justice to myself?,off course la blm...what u give, is what u will get back..even not as what u would want to expect and how u will expect it to be..as long as we stand and believe that there is Allah s.w.t, insya allah... (And Justice For All)..

ajiesam said...

apa yang lu cakap bro...aku suka aku siapa bro..aku suka aku siapa..takyah la lu nak influence wa dgn falsafah lu..definisi wa ttg adil wa tu milik wa la...lu milik lu la..takyah la cakap wa salah ke wa betul ke...wa tak mintak komen ini diadili...see...lu pun dh macam satu budak tu yg pernah wa komen...wa emo cepat skrg ..(sengih..)

Unknown said...

Assalammualaikum...skrg ni mcm ni..dramatik giler cara gua masuk dlm blog yg Tower Power ni...lu org ni exchange idea ke exchange anger??

setiap org ada cara tersendiri....

So, let the Adil definition remains to urself...keep it tight within ur lips...dun slip....of course there will always be uncertainty in life...face it...u were born Khalifah in this very world!!

kita ada cara kita, kesenangan kita, mood kita sendiri tatkala kita mmbuat sesuatu pekerjaan...

yg kita xbole nk control everytime, everywhere is totally.......HUMAN...

apa yg wa npk...Saudara E (bkn nama sebenar) pn betul....dan Saudara S (bkn nama sebenar) pn ada betulnye...

apa yg penting skrg ialah...bagaimanakah kepandaian kita dalam menghadapi qada' dan qadar Allah SWT...live with it, be with it...

-uknowwho-

ejai said...

aku fiqir..
lu mmg cpt emo skrg..that the fact..and it proof the way lu interpret in this comment..I'm not judging anybody, justlet lu fiqir, sbb Aku Suka Fiqir la aku throw kan my opinion..And u seem can't face the fact bro, and to put me similar in the position of that so "satu budak" tu..It looks like who ever encountered and put even a little comment, u seems wanted to blow.be cool bro,.this life sumtimes, even if u think that what ppl said is wrong, but bila fiqir balik, the facts is actually there..this is the channel where we hv tis opportunity to xpress our thoughts..~Alwizz Give & Take~....

ejai said...

Nuren
Wa alaikum salam..welcome to this "Tower Power"haahah.Tatler je blh bg tajuk tu.. Anyway, aku ucap trime kaseh, melawati blog A.S.A.S ni.tmbh manis, u put ur magnificio comment.Aku Suka sikap keterbukaan and play save comment ko ni..Yup u r rite, "SETIAP ORG ADA CARA TERSENDIRI"but put this way, It's not about who is rite? and who is wrong?..So guys, what a brilliant way to xpress our own brand of comments in this entry..X pasal2 "Adil"is the subject in this entire comments..Lets put this way, Aku Suka ~ Semua org pun akn ckp mcm ni, So let us Fiqir , there will alwizz be Give & Take in whatever decision or things we do & lastly "Live with it,Be with it...
~ SEMPOI ~ dude.........

Anonymous said...

uhuk uhuk. batok2.

saye sokong nuren. ini exchange opinions ke anger? giler emo smua komen2.

tapi saye jue sokong ejai. lebih telus. tanpa tercalit ciri-ciri emo. dan mmg ade jelas ape y anda maksudkan dgn adil.

encik akufiqir, trime oke anda mmg cpat emo sekarang. be cool. anda yang dulu lebih senang dibawak berbincang. dengar, bukan fiqir je.

=D

everybodyknowswhoiam.

haiiihhh~

ajiesam said...

poyo ler korang sumer yg komen komen nih..wa dah baca semua dah..walaupun lambat reply tapi wa dgn cara wa sendiri...nak ajak bincang ke takmo ke, jgn cepat nak menilai...yg pastinya wa tau apa yg wa buat...

ejai said...

Ms Anon..

thanx coz get involved in xpressing ur thoughts and opinions. Most welcome to join us in any so called 'anger' opinions?.hahaha.seems it just getting hotter and hotter..i like, "dengar bukan fiqir jer"

Dude : Akufiqir,Nuren and Anon...thanx...all ur comments is fantastico..

akufiqir,wat lu POYO2..who judge who bro.."ADIL" kah menggelarkan komentar2 ini POYO?..hahahahaa..Lu Fiqir la sendiri..p tgk movie si Nabil tu..mgkn leh low down ur EMO..~ikhlas~

Post a Comment