Tuesday, April 27, 2010

Love...Respect..."Terbaek" untuk Aku dan Untuk Semua Sebenarnyer...


Hmmm.hmm...And finally the answer is there. Is it?.Is it?..Is it?..Maybe It's true...Perhaps, rite know, ape aku perlu buat?..Yup, sukar, sukar dan mmg sukar aku nak terima.. Yang pasti aku kena sabar byk2 dan kuatkan semangat..But thanx to u gak coz u gently at last said sumthing. Wrong turns or U turns that is sumthing that u can decide it and switch it. Hope it turns to be a good choice and move. It is not a finale but things for us to think ahead to the future.  Between us that shall be a "special" one.. This 3 date shall be rememberred : 17 Nov 2008 , 13 Mac 2009 &; 24 April 2010..huhuhu..Gud memories dowh...

Kat sini aku hanya nak mengekspressikan diri aku kat dlm blog ni..It took me 7 years to hv back tis opportunity to get my self falling in with someone.. since the last time was 2002...Susah betul aku rase sepanjang tempoh itu untuk aku betul2 recover drpd set back 2002 tu..Tapi sejujurnye my 2nd time "to feel" is sumthing that yg terbaik sekali.. Mmg aku akui, aku menyimpan perasaan dan harapan agar semuanya akn menjadi satu kenyataan dan berjalan dgn lancar.. Tapi kita kan manusia, hanya merancang..Yang berkuasa tentukan yg Maha Esa Allah s.w.t. 

Cuma yg aku nak higlite ialah, tak perlu aku rase diri aku ini dilabelkan "terbaek" . Fobia aku dilabelkan sebegini, tambah pulak dlm situasi-situasi semacam ni. Aku bukan lah yg terbaek sgt, nanti sampai sudah aku langsung tak boleh nak mendampingi insan yg terbaek pada pandangan aku pulak di satu hari nanti.. Ini hanya kenyataann aku.  Maaflah kalo ckp2 aku ni bisa mengundang marah dan wat hati terasa.. Ape pun aku terima "yang terbaek" itu sebagai satu compliment buat diri aku. Mungkin lah aku ni jenis yang dok jaga hati dan perasaan org, nice to everybody yg aku kenal. Tapi satu  yg menjadi salah satu motto hidup aku iaitu percaya apa yg kita buat dan selalulah Hormat pada diri dan org lain Trust & Respect..Aku sentiasa nak  yg terbaik. Mungkin secara tak langsung aku dilihat ramai mcm yg terbaek la kot.Ish3. Itu aku tak tahu, hanya orang yg kenal aku jer yg selayaknya nak dan boleh menilai.

Cukup bagi aku kiranye "baek" ini tidak menjadi satu subjek untuk menolak atau tidak mahu menerima insan itu. Cukuplah sekali aku dilabelkan sebegini hanya untuk aku tahu, diri ini bukan yang terbaik diinginkan olehnya. Ape pun yang berlaku, aku tidak mahu menyesali, cuma ketika ini aku perlukan ketenangan dan rumusan kembali setiap ape yg aku dah lalui. Wrong Turns atau U Turns itu adalah kehendak dan kemahuan insan itu sendiri.. Semua org dlm dunia ni mahu yg "terbaek" hadir dlm hidupnya dan nak buat yang "terbaek" untuk org yg disayanginyer. Terbaek itu satu kemestian, untuk kita capai kepuasan dlm diri kiter.. Bagi aku bulan depan yg bakal menjelma, boleh aku gunakan untuk aku bermuhasabah kan diri, menenangkan aku kembali dan membolehkan aku kembali merencanakan perjalananan hidup aku ni..

Byk yg bakal berlaku, semuanyer dilihat positif dlm hidup aku..hehehe..daripada kerja di ofis mahupun personal life aku kat rumah semuanye bakal berubah..ape pun, tgg je lah ek ape yg akan berlaku seterusnya..Sokongan daripada kome semua pun aku sgt perlukan.. Pada yg nak teka dialukan, hadiah korang tuntut k.. Itu janji aku pada korang.. K, aku tutup beberapa hari ni yg agak diwarnai dgn emosi.. Aku pun manusia jugak kan, tak lari daripada masalah mahupun mainan emosi diri. Yang "terbaek" itu semestinye dtg daripada yg menciptakan kita khalifah di muka bumi ini, Allah S.W.T. dan kita sebagai insan buatlah agar jadi "yang terbaek"..
Sesungguhnya love and appreciate those ppl yg kita sayangi k... Mahupun insan itu tidak lg menjadi milik kita, tp tak salah kalo kita terus-terusan menyayanginye sbb yg menentukan dan membenarkan itu semua adalah Allah S.W.T.. Pintu hati sentiasa terbuka.. Wassalam....

5 comments:

ajiesam said...

aminnn...itu doa lu...wa sentiasa meng-aminkan doa yg lu bacakan...wa makmum yg setia utk lu hehehehe...

ejai said...

ye la tu..ma kasih... untuk semua yg wa kenali..

Muhammad Ikhwan said...

entry yg agak sadih lah bro

Anonymous said...

Assallamulaikum Rizal, terjumpak pulak awak kat blog. Lama tak jumpa dan dengar khabar. Akak doakan Rizal sihat sentiasa dan success dalam kerja. Pasal soal hati tu, Akak a bit sedih gak baca blog Rizal, tapi Akak percaya Rizal akan jumpa juga someone yang Rizal sesuai. Yang penting kita redha dengan apa yang berlaku, insya'allah kita akan rasa nikmatnya nanti. Dugaan 'cinta' ini hanyalah ujian yang kecil saja... banyak lagi ujian besar yang kita mungkin akan tempuh... I wish you all the best and take care always! Respect + Sincere is the key of life!

ejai said...

ms anon..akak mane ni?..wa alaikummussalam akak..thanx comment kat dlm ni..siapakah akak ini?..

Post a Comment