Sunday, April 11, 2010

Dalam Kenangan...Al-Fatihah...

What a hectic weekend, yg aku lalui. Quite an emotional sbenarnyer Sabtu yg lepas.. Kumpulan EMKAY dan kepada aku jugak kehilangan seorang warga kerja dan sahabat, Arwah Kheirie bin Hj Othman pada 8.36am, 10 April 2010 di Tropicana Medical Centre, di Kota Damansara yang telah kembali ke Rahmatullah. Di usia yang bakal menjangkau 40 tahun, 24 Jun tahun ini, kehilangan beliau sesungguhnya dirasai, terutama kepada anak lelakinya yang baru berusia 4 tahun. Salam takziah diucapkan kepada keluarga Allahyarham.


Buat yang beragama Islam:

Al-Fatihah buat arwah, semoga beliau ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Al-Fatihah, Ameen


ٱلَّذِينَ إِذَآ أَصَـٰبَتۡهُم مُّصِيبَةٌ۬ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيۡهِ رَٲجِعُونَ

yang bermaksud
" orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata:
Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."
Al-Quran; Surah 2 - 156

p/s: Sesungguhnya, yang berlaku pada hari tersebut, memberikan aku pengetahuan dan peringatan kepada diri aku dan semua orang khususnya.. Banyak yg aku pelajari khususnya dalam pengurusan jenazah secara teknikalnya, melibatkan prosedur-prosedur di hospital itu sendiri hinggalah mendapatkan pengesahan daripada pihak berkuasa..Alhamdulillah segala urusan itu dipermudahkan dan aku mendoakan agar rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang beriman..Amin...

1 comments:

ajiesam said...

al-fatihah...sesungguhnya mati itu pasti ...

Post a Comment