Tuesday, January 5, 2010

New Start in EMKAY Y2010...


Love Your Job, Not The Company....
Yai, dah 2 hari mula kerja di tahun 2010 ni dan hari ni terasa nak story my work life in EMKAY pulak. Weekend yg baru ni aku lalui dengan penuh suspen dan really unexpected..sampai aku nak tulih blog pun flat tyre..penat sgt2..baru turun daripada 'Tanah Tinggi" la katakan... hehehe.Never mind la, later la aku citer pasal tu..

Ok, It has been a while our Chairman, TSDMK has gone for a holiday for almost a month, and yet today he started on giving a talk on "Effective Implementation Model". What a talk, coz sepatutnyer cuma sejam drag sampai 2 jam..biase la kan rindu la dia pada org2 besar dia dlm company baik MK Land Holdings maupun EMKAY Group.. Aku citer ni, tp aku tak masuk pun, cuma main peranan set up kan supaya majlis berlangsung lancar..huhuhu..Slides pun aku dah katam dah sebelumnyer, just touch up, let TSDMK do the talking la.. Hmm.. ape yg wat aku suka di antara slide2 tu ialah philosophy ini " What was good enough yesterday, may not be good enough today and will not be good enough tomorrow"..maknanyer senang jer, kena continuous improve via training..tu je...so pikir2 kan la yer..nak training meh la bagi kat dept aku budget nyer..



Tak habis di situ, sbb nyer aku memang tengah diulit kesibukan yang melampau skrg nih dan kesuntukan masa untuk aku siapkan proposal pasal 'Increment and Promotion staff" Wargh.saper la yg bernasib baik tahun ni yer..korang tunggu je la yer..hehehe..Aku tgh berusaha seadil-adilnyer utk propose yg terbaik utk korang2 semua especially staff bawahan ni..Allah Bless Us..giving me Ideas to thing what is good for staff EMKAY especially..

The highlite of the day kat ofis arini ialah bila mana email for Emkay staff melalui satu transformasi yg baru, bila mana tak perlu lagi guna microsoft outlook ni..hehehe..skrg secra official nyer, kitaorg menggunakan platform Google..huhuhu..mcm tau2 je aku ni tgh gile memblog kan diri ni..from now on guys, I will be on line in google chat, coz mmg wajib la aku kena on kan di sepanjang waktu kerja ni..sempoi gak la nak aku katekan di sini bila guna platform google ni. bak kate iklan celcom tu, Berbaloi-baloi.



Sempoi tak?..Berbaloi-baloi la kan..
Peringatan lah pada aku dan yg lain, guna la dengan sebaik-baiknyer..jangan lak disalah gunakan..work is alwizz work..Don't play-play..K, stop here..sok aku cuti, nak gi bwk mak aku antar adik aku yg bongsu daftar utk 2nd sem di KPPM Melaka..stop work kejap, later will continue..Adei... Ciao...

2 comments:

akufiqir said...

Wah...sempat berkarya eh...Wa tak menang tangan nih tetiba ada lak posting baru...ok la bro...new spirit, new people, new system, new processes, evertything is new, but still walaupun "baru" still need constant monitoring and servicing...training la tu...i agree..an am part of the processes...lu fiqir fiqir kan lah..

ejai said...

ya..ya..ya.. Semua pun baru..akn wa cuba fiqirkan system yg terbaik untuk mudah semua org..support diaorng semua pun ptg gak, baru leh wat system, kukuhkan system and will produce the good result and outcome..*thumbs*

Post a Comment