Monday, January 25, 2010

Monday BluEs..TRaiTOrs

Penat..Penat..Penat.. itu lah gambaran keadaan aku arini.. byk sebab aku mcm ni,penangan Futsall tgh malam Sabtu, buat aku flat hari Ahad...2 jam tu, huh, enjoy2..sbb Senior lwn junior, budak2 Uitm tu rata2 bwh 23, yg kitaorng rata2 29-32...hahahaha..mantap lg seh , abg2 senior..hhahaa..Tapi terjadi satu perkara, di mana, x penah2 kaki kanan aku crammed, mlm tu pulak kena.. ADoyai.. ape pasal? aku x tau, mgkn sebab nak jadi kot.. sampai skrg dok rase denyut sakit.. tp takper..aku bisa lagi boleh berjalan.. tu yg penting...

Masuk ofis Hari Isnin, mood mmg kureng skit, biasa la mula kerja kan..tapi ari ni berbeza skit mood nyer, sebab mood kat ofis ari ni mmg sungguh TOYA...Bos besar, Tan Sri sudah hangin..gara2 artikel "membunuh" dlm  NST, Business Times hari Sabtu... Seakan bakal berlaku musibah, kalo membacenyer...Mana tak nyer org tua tu hangin, saper2 pun yg punya Bisness sebesar mcm ni, kuar artikel yg mmg hilang akal tu, bisa goncang la dada..Bukan utk dia, aku mengerti dia memikirkan "Survival" of Org2 Melayu yg kerja di syarikat ini...Semua org pun keep on alert, diserunye untuk ramai2, membuat solat hajat di surau.. Alhamdulillah, sekurang-kurangnyer tahu pada siapa kita harus mintak untuk semua ni, diminta dijauhkan segala Musibat yg boleh melanda, kepada Allah s.w.t juga yg kita minta petunjuk.. Sesungguhnyer dah jadi mcm ni, mmg wujud lah apa yg disifatkan oleh Mr. Chairman sebagai "TRAITOR" or Pengkhianat dlm hal yg jadi ni.. Bagi aku, mmg lah aku Bengang sgt jadi mcm ni, salah satu sebab pasal Report yg aku wat Sabtu lepas tu, terpaksa di 'Hold" kan utk dibagi pada Chairman, dek kerane moodnyer yg "kureng" tu..

Huh..mmg "SiAL' la traitor ni...dapat mmg aku "Penerajang" jer org mcm ni.. ko tau tak ko bisa membinasakan masa depan kebanyakan org2 Melayu dlm company ni..Mmg pantang aku kalo dah tersentuh bab2 perihal pasal org Melayu ni.. Emo byk aku tang ni.. Sory la...aku bukan Racist, tp ini lah senario sekarang..malas aku nak comment or citer pasal ni, sbb dah byk sgt kat luar tu ckp pasal isu ni.. mgkn aku belum bersedia nak bercerita or mengupas pasal ni..akan ada masa untuk aku menulis pasal ni.. Yang penting aku nak highlite jgn lah jadi "TRAITOR" kalo kau betul tak suka..Undur lah tanpa perlu mengAibkan org2 yang memang punya hati ikhlas nak berbakti.. "U Better Watch Out".....

5 comments:

akufiqir said...

wa tau lu la si traitor tu...sbb wa tractor eheheh

Anonymous said...

poyoss

ejai said...

Akufiqir,

tractor tu mandom tak?..tlg jwb

ajiesam said...

mondom tu apa poyo?? hikhik...OoowH..arini g berpoya-poya tak ajak aku eh...??? aku bilang pada MySeasonalFren nanti...

ejai said...

mandom tu lembab la BENG ONG...sebelah utara dok guna bahse ni..bukan berfoya, tp berPOYO..

Post a Comment