Tuesday, January 19, 2010

BAck In PosiTve Way?..Should Be,Could Be, or WannA Be?..



After quite a Setbacks and A Shock Moments last week, this week should be me to back on my positive track towards my career path.. Yup memang aku akui, susakr untuk aku terima apa yg dah terjadi lately in my job career after a almost a gud start since I joined this group of people in June 2008. Even though things happen is not about me directly but believe it, tempias tu yg bakal aku rase.. Untuk yg tak ketahuan di luar saner, ini bagi aku merupakan kali kedua ianya terjadi.. I was just about the history is about to be repeating.Ape pun wateva happen lepas ni, aku tempuh aje dgn POSITiF.

Today, I'm back to office, after taking a break by went back to my family house kat Seberang Perai. Balik hantar mak aku yg dah 2 minggu kat kajang, standby menjaga anak buah aku yg dah di hantar ke Tadika w/pun baru nak masuk 4 tahun hujung tahun ni.. So soon?.. dah kene g tadika?..hmm.. xpe lah, for ur own gud kan.. Gud Luck Lya..huhuhu..Sedar tak sedar, lame siot aku tak balik Penang sbb mak bapak aku rajin lak turun ke lembah klang ni...hmm.. biase la kalo dulu balik sure Feringghi x lepas nyer aku g borong DVD..Yet tis time around aku x sempat langsung, apetah lagi my Lunch Planning wit someone nak suh dia bawak pekena PECALELE, x menjadi kesampaian.. TAK DAN lak kan..kan..kan..hmm. xper, n.time kita pi, and for sure nak suh dia ni blanjer la kan..(sebab dah mula kerja balik kan..) hehehe..

So not much things aku buat balik penang kali ni, expect bawak bapak aku g tgk kan umah sewa akak aku yg kononyer diberitakan berlakunyer kebocoran.. Hmm.. ntah aper2 nasib baik aku keje dgn Developer company, so sedikit sebanyak aku tau la akan2 segala defect yg berlaku pada rumah yg bergelar "Apartment" ni..hampeh sungguh hampeh, almost every house pun ada bocor, make me wonder this developer so called UDA mmg hampeh la korang..Tanpa byk soal aku suh je bapak aku gi complaint dekat UDA pasal hal ni, jgn dok pening2 kepala dok melayan jiran yg dok bawah yg asyik dok nak complaint pasal hal ni..So berjaya aku wat satu benda POSITIF untuk bapak aku yakni akan menjadi satu titik tolak untuk aku POSITIF di ofis..

Bila masuk bab POSITIF ni, hari ni aku berjaya siapkan dua proposal dan analisis yang aku kira sangat2 penting untuk staff aku, bersama-sama dgn bos aku (yakni aku bakal kehilanganyer) few days lagi Yup, siap sedia paper for discussion untuk dibentangkan pada Chairman aku pada Khamis ni..Kalo semua berjalan lancar, dapatlah aku dan staff2 lain sedikit habuan tahun ini, di saat-saat keadaan yang sungguh genting buat associates company kitaorng..Amin... tapi bagi aku akan lebih bermakna , kiranyer yang terjadi sekarang tidak langsung menjejaskan kedudukan Bos aku skrg ni.. Ape pun, aku dan beberapa colleagues yg lain berjaya gak la tolong membersihkan tempat baru bos aku yg sememangyer memilukan aku. coz we will not be working under one roof anymore.. Yet, our relationship shall remain..hwargh.. This is what we called Life Must Goes On.. Sebab bos aku lah aku dtg balik ke "Kumpulan" ini, untuk aku sama2 menjayakan aspirasi perubahan ke arah pengurusan yang lebih sistematik dan itulah sebenarnyer tugas utama mengapa aku berada di sini.. Tapi kini aku macam agak "BLUR' skit ape yg akan terjadi lepas ni..  Yang aku harap adalah semua yg ada terutama mereka2 yg berada bersama-sama dengan aku dlm DEPT ini akn lebih matang dan profesional dlm meneruskan kerja.. Guys, Don;t be too Upset k.. BE POSiTIF..





4 comments:

Anonymous said...

haha. pecalele kat pos ofis kan u aritu? whahhaa..

ejai said...

Mr/Mrs Anon;

tak pecale pun, kandaq je la kat jln masjid kapitan tu..huhu..

ajiesam said...

"Only the wisest and stupidest of men never change." --by confucius dlm quote of the day lu...so lu pilih larr..nak wisest ke nak stupidest...wa pilih "Men NEVER Change..".akakaka...wa poyo..lu poyos..yg baca komen ni yoyoyo...hikhik.

ajiesam said...

lu kena positif bro..kalau wa poyo kan lu dlm nih pun lu kena positif...sbb petang nih..27 Jan 2010..wa kena tinggal dlm ofis d tingkat 18 ni sorang sorang...n lu...pegi berpoya poya...hampehh..

Post a Comment