Tuesday, July 13, 2010

Dylemma....Dylemmma..Ohhhh

Salam..

wat sekian lame aku langsung tak nukil kan ape2 kat sini..betui2 aku berehat sejak2 daripada Wcup yg melanda..Janji aku konon nak berbicara psl bola, hilang mcm tu je..mgkn excited sgt buat aku langsung tak nak berblog psl bola..Team fav n aku oranje berjaya ke final...tp tak sampai nak lifted that wcup once again.. remain the great football country fail to lift the wcup..Spain berjaya tamatkan badi n kini dah jd wcup..Yg famous nyer x lain tak bukan si paul The Octopus...huhuhu...bukan dilemma dah kan team espana ni.. Yng kini dilemma adalah aku ini..

Buat sekian kalinyer, aku kini dipersimpangan dilemma untuk memilih masa depan atau kwn2 yg aku amat sayang dan senangi...tak lain tak bukan merujuk teman2 seperjuangan di pejabat kala ini.. Yup aku akui, aku rasa sejak aku bergelar warga EMKAY, ada aku menyuntik elemen2 keseronokan bekerja di kalangan mereka2 yg kenal dan senang dgn cara aku bekerja sebagai seorang HR personnel..Hmm.. a moment yg aku rase kian hari kian mantap dan rapat dlm erti kata persahabatan dan perjuangan.. Tapi semua itu aku kira bakal dilonggarkan sikit bukan sebab tidak ada lagi persefahaman, tapi untuk kiranya berpisah untuk kali ini di bumi EMKAY.. Yang pasti, ini bukan lah yg aku expect secepat ini, tapi sebagai seorang yg profesional dan melihat dan maju ke depan harus aku cuba gapai buat bekalan mana tau akn ada sinar dah harapan utk org mahupun rakan aku sendiri nanti.. 

Yup, akn menjadi sukar untuk aku berhadapan dgn beberapa org di situ, kebanyakannya aku rase..ape pun, life must goes on.. Aku tak mau yg tinggal di bumi EMKAY ini basah dgn aliran air mata kerna aku ini hanya insan yg biasa bekerja untuk mendapatkan rezki yg halal dan bekerja dalam memberikan yg terbaik dan profesional..

Akhir kata, ini bukan noktah terakhir aku menulis tentang ini, yg pasti kasih dan sayang itu sentiasa mekar wallau di mana sekalipun kita berada.. Doakan yg terbaik untuk saya, aku, kamu,dia,mereka, kita dan mereka2 yg dikenali...Bukan yg terakhir sebaliknye perjalanan hidup ini sudah bermula dan kita akan terus melangkah ke depan dan ke depan sampai kita sampai satu tahap yg kita inginkan.. 

Wassalam...

3 comments:

Anonymous said...

hey,its been a long time tak bace blog u, terkejut i dah banyak entri baru..hemm, r u moving sumwhere? lately pon nampak status u mcm stress je..ape2 pon, u know whats best right? u used to help me bile i ade mslh, so i harap u banyak2 bertenang...im always here to listen..

tk cr.

ejai said...

Hey ms. anon

Owh lame tak bace blog ni eh..entry je baru.layput same je..still can't beat u.hehehe..yup u know oredi the answer..try to live with it.. thanx to u too. memories knowing u is part of the sweetest memories while working wit EMKAY..perhaps it is one of the HIGHLITE.. :)

annuralis said...

selamat maju jya jgn lupa kwn2 lama.an minta maaf sekiranya selama di bumi emkay ade perkara yg menyakitkan hati..but now 1 lg kwn yg an leh chot chat n mesra alam pergi..hampa gak..All the bst 2 u k.

Post a Comment